biscuit
Abyś mógł dobrze korzystać ze strony (Zgoda na pliki cookies)

Dla najwygodniejszego korzystania z serwisu potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie plików cookies. Wyrażasz zgodę klikając przycisk „Zezwalaj na wszystko”.

cog Ustawienia plików cookie

Dostosuj pliki cookie zgodnie ze swoimi preferencjami.

angle_up Techniczne pliki cookie - niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisu

Są to pliki techniczne, które są niezbędne do prawidłowego działania naszej strony internetowej i wszystkich jej funkcji. Służą one m.in. do przechowywania produktów w koszyku, wyświetlania produktów na żądanie, kontroli filtrów, ustawień osobistych, a także ustawiania zgody na używanie plików cookies. W przypadku tych plików cookie nie jest wymagana Twoja zgoda i nie ma możliwości jej usunięcia.

angle_up Analityczne pliki cookie - Google Analytics mierzący ruch w witrynie i użytkowników

Te pliki cookie pozwalają nam mierzyć wydajność naszej witryny internetowej i naszych kampanii online. Za ich pomocą ustalamy liczbę odwiedzin, źródło odwiedzin i inne parametry. Zebrane dane określamy w formie zagregowanej, co nie pozwala na przyporządkowanie danych do konkretnego użytkownika. Jeśli dezaktywujesz te pliki cookie, nie będziemy mogli analizować wydajności naszej witryny i optymalizować jej pod kątem najlepszego możliwego wykorzystania.

angle_up Personalizowane i reklamowe pliki cookies - dla doświadczenia szytego na miarę

Te pliki cookie pozwalają nam lepiej kierować i oceniać kampanie marketingowe.

Gravel - Trend, czy boom, który szybko się zakończy?

Blog, - Gravel - Trend, czy boom, który szybko się zakończy?

19.01.2021

Gravel zyskuje na popularności w najszerszym spektrum rowerzystów. Do enduryści używają go jako drugi jako rower na wycieczki, trening cardio albo jako rower zapasowy. Szosowcy na nim często trenują w zimie. Niektórzy używają gravela jako rower uniwersalny. Dlaczego tak jest? Chodzi tylko o trend, o który za chwile ucichnie albo będzie jego popularność dalej rosnąć?

Skąd się pojawił

Szutry, tak są często gravel’e nazywane, powstały stopniowym przerabianiem rowerów szosowych. Szytki zastąpiły grubsze opony, został baranek i sztywny karbonowy widelec. Oprócz szerszych opon z grubszym bieżnikiem, sprawdzającym się w terenie, trzeba było ulepszyć też hamulce. Do gravelu używa się wyłącznie hamulców tarczowych. Dzisiejsze szutry różnią się tęż geometrią ramy. Na szerokich oponach będzie ci znacznie wygodniej, ale będziesz szybszy od rowerów górskich. Jeszcze nie próbowałeś hitu ostatnich lat? Zerknij na pokaz gravelu w filmie poniżej.



Dokąd zmierza

Gravel na pewno chce jeździć w terenie! Trendy są jasne: opony tak szerokie, że ledwo się mieszczą w karbonowych widelcach a baranki z możliwością uchwytu zbliżoną do MTB. Tym poprawiła się stabilność w terenie, ale na szosie możesz śmigać efektywnie z węższym chwytem.

Zalety szutru

Na pewno jego uniwersalność. Jazda po drodze asfaltowej już nie będzie nudna i przewlekła, ale będziesz się ściga z wiatrem a dzięki szerszym oponom, karbonowemu widelcu i zmienionej geometrii, rower pochłonie więcej nierówności zapewniając większy komfort jazdy. W momencie, kiedy już naczerpałeś dość radochy z asfaltu, możesz skręcić do lasu. Tam pojedzie ci się też wygodnie. Flow traily i leśne dróżki są do zjechania bez problemów. Korzeni i bardziej technicznych zjazdów można się nauczyć, ale nie będzie tak przyjemnie, jak na rowerze górskim.

es_wingra

Zimowy pocisk

Nic dziwnego, że w zimie więcej bikerów jeździ na gravelu niż na enduro. Możesz śmigać po asfalcie a w trakcie przejażdżki wjechać do lasu. Technika zyskana na gravelu i kondycja wytrenowana najeżdżonymi kilometrami musi mieć wyniki. Na wiosnę możesz zaskoczyć nawet samego siebie!



A ty? Masz gravel, myślisz nad nim, albo śmigasz tylko na MTB?

 

Subskrypcja newslettera

Zostaw tu swój adres e-mail a my będziemy regularnie powiadamiać Cię o nowościach